duminică, 11 aprilie 2010

Hristos a Inviat!


A venit Pastele , cu tot ritualul mai mult sau mai putin crestin. Ca ieri era Craciunul...si afara tanar tata!!!! ca in melodia aceea. Am facut sarbatorile aici, intr-o tara unde nu au nici o insemnatate, nu se intampla nimic . Imi aduc aminte ca pana sa merg la biserica aici, la o biserica oarecare, si sa vad ca acolo oamenii stiau de Paste, am zis ca ceva nu e in regula ori la mine ori la ei. Si am primit oua infasurate in celofan colorat, sau hartie creponata si legate cu snur la capete. Ne salutam , plecam acasa si...atat. Cum eu nu luasem de acasa vopsea de oua , m-am apucat si eu sa infasor la oua in anul urmator. Si cat mai duceam dorul la ce era acasa...

Oua rosii, cozonaci, friptura de miel, drob ,ciorba de miel, dar mai ales toata lumea care sarbatorea in familie, cu prietenii pt 3 zile. Dar am reusit sa gasesc biserica ortodoxa, am adus si vopsea de acasa , am vopsit ouale cu frunze de cucuta ca de patrunjel nu am aici, am primit si pasca de la sotia d-lui ambasador, care ne-a inviatat si acasa a doua zi la friptura si alte bunataturi. Ca doamna este moldoveanca si doamne ce pasca buna si sarmalute... vin , muzica romaneasca , dar mai ales eram intre noi, romanii. Vorbeam o singura limba, si ne-am simtit macar pt cateva ore ... acasa.

Si la biserica e frumos la slijba , in greceste, ruseste, engleza si un pic in romaneste. La sfarsit se sfintesc bucatele duse de credinciosi, se impart oua si pasca. A doua zi se face masa mare in curtea bisericii, barbeque...

Dar din pacate, nu mai avem abasador de trei ani, cei care lucrau la ambasada au plecat, iar cei noi nu si-au dat interesul sa ne salute macar, desi ne auzeau vb romaneste, nu le trebuie complicatii tocmai acum cand vor poate sa fie singuri aici in tara asta stranie pt europeni. Nu am ciocnit oua impreuna , nu ne-am urat Paste Fericit....eeee,,plebeii de noi nu merita un salut macar.

Nu e nimic, ei vin si pleaca , lasand nimic in urma lor, nici macar o amintire trecatoare, dar mica comunitate aici ramine. Si dragi romani din tara diminetilor calme:Hristos a Inviat!

2 comentarii:

  1. Poate le este rusine ca sunt romani,ca au ajuns ,vezi doamne ambasadori ,nu se coboara la nivelul poporului,niste fraeri .Daca tot ne reprezinta in lume ar trebui sa stie sa se poarte,sa fie linga romanul care lucreaza in accea tara ,sa ii vada nevoile ,necazul ,dar si bucuriile.Imi pare bine ca totusi ai cu cine petrece acolo,ca totusi nu esti singura

    RăspundețiȘtergere
  2. cabanicu@yahoo.com19 februarie 2011 la 11:26

    cei care il au in suflet pe Isus Cristos, nu sunt singuri

    RăspundețiȘtergere