duminică, 21 iunie 2009

A doua zi in Dalian !

Cucuriguuuuuuuuuu.......zicea vocea de la telefon. Ma anunta ca e dimineata si ca functioneaza morning call-ul. Mi-am adus aminte unde sunt!!! Prima zi de mers...20 de km la festival in Dalian. Stateam in cumpana...cine sa mearga? lelita?sau...Mutu?

Am optat pentru Mutu. Am imbracat tricoul nr 10 ...baut nessul si la drum. Nu va zic ce frica mi-a fost sa trec strada. Pai acolo prioritate au masinile si veneau ca la raliu nu alta. Am avut noroc ca a venit un grup mai mare si am trecut cu ei, ca altfel faceam batuta pe loc . Doamne!!!!!! o mare de tricouri albe si albastre, se revarsa spre piata unde era punctul de plecare. Cred ca cel putin 200 de mii de oameni erau acolo.Si strainii ne adunasem langa un cort , langa scena. Si doamne!!!! ce ciripea unul acolo la microfon . Daca nu erai atent te lua talazul una-doua.O mana ma tragea spre scena . Cand dau cu ochii de stapin ...era un chinez ce a fost la 2 editii ale festivalului din Coreea. Si mi-a zis ca el a compus imnul mergatorilor din Dalian. Frumos imn , melodios...lalaiam si eu cu ei. Ne-am imbratisat , facut poze multe . Gata! Se da startul. Am asteptat sa treaca valul tzunami....si am plecat si noi. Ma tot minunam cum de s-au mobilizat frate. Oare in stil comunist? Cum eram si noi cand venea Nea Nicu in vizita? Pe drum unii is verzi! Ii intreb ce e cu ei...o venit primavara sau? Erau angajatii unei firme de constructii. Faceau reclama noilor apartamente.Ha, ha ,ha !

Vine langa mine o tanti si ma intreaba daca nu sunt eu cea din Romania. Da, zic , dar de unde stie? Pai m-a vazut la televizor zice ea. OOPS! No uite ce vedeta eram si nu stiam. Cred ca au aratat de la festivitatea de deschidere si de la seara festiva. Ca si pe drum se tot tinea unu` cu camera dupa mine. Cred ca sarea in ochi galbenul tricou al nationalei Romaniei in marea alba si albastra de tricouri.

Frumos , faleza marii, mergeam incet cu vorbeam cu toti in ce limba se putea, iar parfumul de salcami ne invaluia si ne imbata. Trece un grup de pustani, si ce aud la telefonul lor? muzica coreeana. Le vb in coreeana si ...nik. Erau de-ai casei, chinezi, dar le placea sa asculte topul coreean.

Am plecat de pe undeva pe la jumatatea drumului. La seminar si intalnirea cu primarul. Ca de...si eu is un pui de director la asociatia noastra, KAPA. Acolo am primit un buchet imens de flori de la presedintele asociatiei din Dalian. Abia l-am cuprins. Din pacate l-am lasat la hotel. Nu poti scoate din tara nik plante sau fructe.

Si pt ca am vrut sa imi cumpar neaparat o rochie crapata , am fugit la bazar. Dupa ce am am imbracat vreo 4 am gasit marimea mea. Si gata ziua.

Duminica iar canta cocosul: cucuriguuu..... A doua zi de mers. Numai ca din pacate avionul pleca la 2. Asa ca nu am putut merge decat 5 km. Traseul era pe malul marii.....faleza de acasa, Mangalia se prezenta in fata mea. Semana sau doar voiam eu sa semene? Pescarusii tipau, mai incolo masinutele si leaganele, terasele , si margelele din scoici la tarabe. Mai ca nu plangeam...de dor si amintiri.....Mi-am luat la revedere de la prietenele mele de acolo. Si poate vom avea sansa sa ne intalnim din nou, undeva , candva, in aceasta lume .

La revedere Dalian! In avion si... welcome to Incheon Airport !









2 comentarii:

  1. e bine ca ai umblat atit si ai aratat portul nostru national sa ne cunoasca lumea si frumusetile, nu numai murdariile si tigani care fac numai rele,avem si noi ceva frumos .Prin tine lumea ne vede frumosi ospitalieri ,culti ,cintareti ,actori,simulte altele .Tine-o tot asa BRAVO FATA

    RăspundețiȘtergere
  2. draga jeny ..esti o romanca neaosa , care nu a uitat de unde a plecat , te implici in multe activitati , duci cu mandrie drapelul romenesc oriunde ai fi in asta lume , limba o vorbesti la perfectie , portul national il arati cu mandrie ...te felicit , te imbratiseaza cu drag COCA

    RăspundețiȘtergere