sâmbătă, 12 martie 2022

Batista si rusinea

 Batista e un obiect devenit arhaic, nu mai are cautare si nici intrebuintare.Era la loc de cinste in buzunarele de la costum, prin posetele cucoanelor, batiste brodate, cu initiale, albe si dantelate... Daca primeai cadou batista de la iubit, insemna ca te va parasi...

Acum s-au inventat batistele de hartie, sunt bune si alea, sufli mucii si le arunci pe unde apuci. Dar ce lagatura oi fi gasit eu intre batiste si rusine...

RUSINEA!!!! Ce naiba inseamna acest cuvant? Cine l-a inventat, ca nu e deloc spre binele nimanui acest "sentiment" ce il exprima cuvantul asta "rusine". Se pare ca are radacini biblice, a fost descoperita rusinea odata cu desteptarea omului din visul utopic. Pai? Reptila cea plina de sine a dat omului si sentimentul de rusine, ca este gol pusca! RUSINEA de trupul lui!!! Deci suntem facuti dupa chipul si asemanarea LUI Dumnezeu, dar ne rusinam cu asemanarea, cu ceea ce a creat EL! Cum naiba mai e si asta? Rusine ca esti in curu gol, ca iti arati trupul asa cum este si cum il au toti. De aici deriva apoi rusinea ca unul are scula(penisul) mai mare, tare, lung, ca una e mai flocoasa, mai cu pasarica mare, tatele mari, bidoane, mici, prea mici, prea mari, etc. Deci rusine sa ne fie ca nu avem obiectele sexuale la fel! si ca pt unii sunt obiect de fala si mandrie, pt altii de rusine!!!

Trec la rusinea sentimentelor! Ca de aici si legatura cu batista... 

Ne este rusine sa ne exprimam sentimentele in public! pt ca vom fi "judecati" de lume!!! Te ascunzi retras intr-un colt, prin padure, prin pustie, ca sa poti plange!!! sau rade!!! Idioti putem fi sa avem sentimente, sa fim veseli, sa fim tristi, sa plangem ca copii si cei slabi de inger, sa radem ca prostu`n targ! 

...Viata mea era roz bonbon de mentosan in casa cu soacra si cumnatele. Atat de roz de ma apuca plansul cateodata. Acolo, in curte, intr-un colt ce il voiam al meu, plangeam cu lacrimi amare rozul si bombonul. Stimabila mea cumnata ma vede , pufneste pe nas a sila si imi spune:lacrimile tale nu o sa ma impresioneze niciodata! oamenii care plang sunt oameni slabi ce vor sa manipuleze prin plans, la mine nu o sa tina! 

Wow! Ce misto! Uite o natie de oameni pt care sentimentele nu au loc in suflete, sa le exprimi liber in public,nici atat!  Ce naiba caut eu intre stane de piatra? Intrebari ce imi creau si mai mare tristete si pofta de a plange in hohote. Imi suflam mucii cu mana sau foloseam hartie igienica, ca batista era inexistenta... Oare sentimentul de rusine sa imi exprim liber sentimentele sa se cuibareasca in mintea mea? Pt ca era o rusine sa plangi. Cum o rusine era si sa razi!

...Ma urc in autobuz intr-o dimineata, acolo, in tara aia a minunilor, dau buna dimineata zambind cu gura pana la urechi , mai fredonam si o melodie. Ma repede un nene : ce naiba ai de razi cu noaptea-n cap? esti dilie?! Ma uit la el, plangea si scaunul de sub el de mila lui, avea o moaca cenusie si scrasnea din dinti de parca i-a murit tot neamul si scula nu si-a mai vazut-o ridicata de o vesnicie!

Pai ciudata eram eu, ca rad ca proasta cu toti dintii asa cand inca soarele era somnoros. Iti moare zambetul, iti moare tot! te retragi ofilit intr-un colt te ascunzi printre scaune facut de rusine!!!ca se uita toata lumea la tine ca la o specie necunoscuta.

...Zi normala, un vagon de metrou ce alearga prin tunele...ma uit in jur, oameni cu nasul in telefoane, traind pe alte coordonate, rupti de realitate. Unii se ridica sa coboare, urca altii ce le iau locul... Langa mine era o domnisoara, ma uit la ea si vad lacrimi de clestar ce coboara pe obraji si se inoada in barba.Plangea in surdina, rusinata , cu ochii in jos. Oare ce probleme o avea, ma gandesc, dar ma bucuram ca plangea! ca reusea sa isi exteriorizeze sentimentele in tara inimilor de piatra. Am gasit in geanta mea pachetul de batiste si i l-am intins. S-a uitat la mine, l-a luat inclinand capul in semn de multumire. -Plangi, ca esti om, i-am spus, nu te opri ca altii nu accepta "rusinea" ta! Si alte lacrimi au stralucit in ochii ei, dar parca de fericire ca cineva o intelege...

Batiste parfumate, asteapta ascunse , rusinate, intr-un colt de poseta sau geanta. Pt ca rolul lor e unul "rusinos", de a fi martor la sentimentele umane! 

Voi rade, voi plange, voi accepta batista ca partener la umanitatea mea. Si o voi darui celui ce inca are o inima ce vibreaza sentimental si uman! 

Rusine sa va fie voua, celor nesimtitori si impieriti , ce va credeti stapanii lumii voastre reci! 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu