duminică, 20 martie 2022

PUTEREA IMAGINATIEI ! sau cum pot deveni Visele realitate!

 Legile universului! Poate am auzit de ele, poate am citit pe undeva, dar cati pot spune ca ele exista si "lucreaza " cu adevarat in viata noastra de zi cu zi?  Mie imi plac legile universului, pt ca sunt la fel pt toti, nu poti sa le inseli, sa le mituiesti, sa dai spaga, sa iti folosesti puterea functiei ca sa schimbi in folosul tau,sa te fofilezi cumva printre ele. Esti bogat, sarac, somer, director, alb , negru, bisericos, ateu, copil, batran, ele sunt la fel. Si Creatorul urmeaza legile universului! 

Daca eu spun IMAGINATIE, ne gandim ca nu e ceva  real, e ceva in mintea noastra, un vis imaginar, ceva creat pt a scapa din real. Si nici prin cap nu ne trece ca imaginatia poate deveni realitate! Acele vise frumoase dar... imaginare!

...Intr-o zi merg sa plantez un mar la Alexandra. Aura,  fetita ei minunata de 6 ani, vine cu lopatica, grebla , galetusa , sa plantam marul. Am sapat groapa, pregatit pt plantare. Aura imi spune:-fiecare om trebuie sa planteze un pom! Asa a spus doamna educatoare la gradinita. Wow! uite o lectie frumoasa gandesc eu, un copil ce a retinut esentialul. 

...Particip la un concurs organizat de Pepinierele Roman, despre ingrijirea livezii. Ajung in finala. Ce frumos ar fi sa castig, gandeam eu, macar premiul trei! Si pomii ce imi vor reveni la premiu sa ii donez gradinitei, sa poata si ceilalti copii sa planteze un pom! Deja vedeam :felicitari Jeni a lu` Pop! si mandra nevoie mare intrand pe poarta gradinitei cu pomii sa ii plantam! Eram acolo, in visul meu frumos, il puteam atinge! Dar locul patru vine cu ...nimic! Nu aveam eu amici sa ma voteze cat sa pot castiga. Dupa cate am vazut eu, cam tot aceeasi oameni castigau mereu, nu stiu cate hectare or fi avand sau ce or face cu premiile-pomi, dar ma intrista cumva sa vad ca nu lasau si pe altii sa castige, amarati ca mine ce nu se pricep sa cheme toata gasca din lista la vot. Lasa ca nu e nimic, gandesc eu, felicit castigatorii concursului si zic ca voi cumpara in primavara pomii ce as fi vrut  sa ii donez gradinitei. Si uite ca ceva , un miracol frumos s-a intamplat!!! Universul nu a uitat visul meu imaginat , acela de a intra fericita cu pomii pe poarta gradinitei, am primit raspuns de la patronul pepinierei ca va dona dansul 30 de meri (what? eu ma gandeam la cei cinci din concurs...si ei ajung 30?) pt plantat la gradinita! Am citit de cateva ori mesajul! Mai vad eu bine? Voi primi 30 de meri??? Sun pe domnul Marius Viorel Roman, imi confirma ca nu e vrajeala, cu drag va dona pt oameni ce au astfel de initiative! Am stat de vorba vreo ora la telefon despre dezinteresul tinerilor pt aceasta frumoasa meserie de horticultor, despre lacomia unora, despre visul dansului de copil ce a devenit realitate, desi prin multa munca si devotament. 

...Mai Jeni a lu Pop! umbli visand cu cazmaua in spate sa plantezi, dar oare cei de la gradinita vor? au unde? te lasa? intrebari pe care mi le-am pus dupa! Oops!!! Arunc ochii roata in curtea gradinitei. Hmmm...O fi curtea altcuiva? E na! Amu sa vezi ca nu o fi unde sa ii plantam! Dar universul si legile lui sunt minunate! Doamna educatoare a prins ideea si sugestiile mele din zbor, si uite asa a capatat un nume visul meu : "Un mar pentru sanatatea ta!" Copii au invatat despre importanta pomilor fructiferi, au desenat pomii plini cu globuri merisoare, despre rolul pomilor in curatirea aerului poluat, lectii predate de doamna educatoare si invatatoare copiilor in cadrul actiunii.

A venit luna lui martisor, zile cu soare chiar daca are dinti. Si am primit pomii! Frumosi, vigurosi, soiuri mai tarzii sa nu prinda gerul florile, ca doar suntem la munte. Vineri, zi de gratie 18 martie! curtea gradinitei plina de parinti cu cazmale, lopeti, galeti, ce au prins a sapa "gaura" lor! Etichetele cu numele scris de fiecare copil erau pregatite, asa ca micutii horticultori si-au luat marul in primire si au plantat primul lor pom! "Fiecare om trebuie sa planteze un pom", o aud pe Aura...ce are acum si in curtea gradinitei un mar cu numele ei. 

...Visul imaginar s-a materializat! a devenit Realitate! cei 30 de meri sunt plantati de copii , educatori,parinti, bunici , aici , in curtea gradinitei din satul Toaca! 

 Nu va sfiiti sa visati, sa va creati o lume imaginara ce va deveni realitate! Imaginatia e cea mai buna"arma" de a crea realitatea!

...Eu am multe"povesti" despre vise imaginare ce le-am trait cu adevarat! Si cel de acum este ca prin cele scrise de mine sa pot deschide poarta spre imaginatie a voastra, pt ca oricine poate crea din imaginatie! Doar sa credem! Sa visam frumos! 

Un comentariu: