luni, 4 ianuarie 2010

Craciun Fericit!


Da , va uram Craciun Fericit! Am zis eu ca am ramas in urma cu postarile. Ce bine sa ninga si sa nu mergi la munca ! Asa mai scriu si eu pe blog.

Deci ce am facut de sarbatori? Am pregatit si eu o oala cu sarmale, un platou cu salata beof, un salam de biscuiti , ca tort am cumparat unul. Timpul...bata-l vina.

Seara am pus caciulita in cap de craciunita si am plecat la biserica. Am ascultat slujba, a venit si Nina cu copii, care au vrut sa manince ceva ramyon (fidea supa) acolo. Am ascultat ceva colinzi si am venit acasa la mine.

De la usa au inceput copii sa colinde...steaua sus rasare....

Cand au dat cu nasul de mirosul de sarmale,...ce bine ca au iesit bune , am avut si smantana , deci am papat ca acasa, eram acasa, radeam , colindam, sarmale, vin fiert pe masa....

Apoi am fost la radio cu colindul vreo cateva ore. Ce frumos ! caci toti m-au primit cu drag , am servit masa care a fost plina de bunatati, in fiecare casa, am ras si plans, de bucurie, de tristete ca sarbatorile vin si noi departe...Din pacate copii (Mada si Iulian)au fost singurii colindatori pe care i-am avut.

Dar parca ieri am ajuns in aceasta tara si mergeam cu fata cea mica la piata , era primul Craciun ce il petreceam cu ele si departe de casa. Vedea micuta luminile din brazii de plastic si se minuna , si zicea la toti : Merry Christmas! Mica , cu caciulita pe ochi, era asa de dragalasa, dar nimeni nu ii raspundea la salut...merry christmas! oare unde o fi auzit de a invatat sa zica?Se pierdea printre picioarele lor, dar nimeni nu o baga in seama. M-am suparat pe indiferenta lor si pe faptul ca erau atat de reci si nepasatori la acea firava voce ce ii saluta. Am pus-o sa aleaga ce ar vrea sa puna in pom, ea ar fi cumparat tot .... acasa am ajuns si dupa ce am pus bradul, am facut impreuna lant din hartie colorata si scara pisicii , la fel cum faceam cand eram eu copil acasa, erau asa de fericite ca au decorat pomul cu ele, era primul lor brad de iarna. Am pus luminile si ...palpaia multicolor. Colindam, si eu si ele, pt bunicii din Romania, fiecare pe limba lui. Plangeam si colindam. Ma uitam la ele cum au adormit fericite ca au brad ce palpaie si ca va veni mosul. Care le-a adus papusi si ursuleti. Dar eu nu puteam adormi, gandul ca toti sunt acasa si asteapta colindatori, iar la mine nu a venit NIMENI! Sa ma intrebe de sanatate, sa ma colinde un pic . Nu exista Craciun aici, intr-o tara budista . Amara descoperire, iar cei care merg la biserica nu sarbatoresc decat acolo si atat.

Of, au trecut 16 ani de atunci, timp in care am fost acasa de Craciun doar o data. Dupa 10 ani. Am si uitat cum e sa te distrezi de sarbatori, am uitat si colinzile, dar tare m-am bucurat cand au venit copii cu buhaiul si colbaciul. Si ma colindau, cu steaua , cu sorcova...

Acum sarbatoresc cu cine inca mai are acel spirit al sarbatorilor, sau singura....dar nu ma las prada disperarii caci mosul vine si la mine , sa cred este tot ce am nevoie. Si sa fiu in lumea mea, nu imi pasa ca unii nu o accepta si nu o inteleg. Treaba lor.

Hai sa ne traiti!


Un comentariu:

  1. Mai..daca venea mai multa lume iti beiau tot Murfatlarul :)..bine ca a venit cineva totusi. :)..eu am fost singur cuc si am dormit sa nu imi dau seama ca sint singur, cind ma trezeam citeam o carte si ma culcam la loc :).. Colinde am ascultat la TV. Dupa mine Craciunul e ceva sufletesc, iar in sufletul tau e Craciun cit pentru un sat intreg din RO, asa ca fi fericita ca te-ai putut pastra asa curata sufleteste in lumea asta aiurea.

    RăspundețiȘtergere