luni, 4 octombrie 2010

La concurs.




Duminica a fost la Jeoju festivalul de gatit . Da...pai acolo au multe produse pe care vor sa le promoveze national si nu numai. Orez, cartofi dulci, alune, vinete, etc.Si organizeaza acest concurs in cadrul festivalului. Deci ...anul acesta au fost 3 grupe: studentii de la colegiile de profil, cetatenii straini,si doamnele si domnii ce fac de mancare ...acasa. Adik oricine. Preparatele trebuie sa contina ceea ce promoveaza , adica orez, cartofi, vinete... Eu am fost in juriu la sectia straini. Nu am avut decat 24 de concurenti(studentii au fost 64 de echipe si restul vreo 45 echipe, deci noi am scapat mai usor, am fost 2 in juriu , eu si profesoara de la colegiu din Jeoju). Timp de o ora si ceva au trebuit sa finalizeze preparatele. Va zic eu ca au facut treaba buna. Si Romania a avut 2 concurente, Nina si Madalina. Au facut salata de vinete, prune umplute cu orez dulce si chisca cu orez. Au mai fost din China , Japonia, Tailanda, Cambogia, Vietnam. Unele preparate au fost delicioase si frumos prezentate, altele nu prea aveau nici un gust. Dar toti si-au dat silinta sa faca treaba buna.Cum a contat mult si ideile inovatoare cat si usurinta prepararii am decis castigatoare echipa din Vietnam. Si fetele noastre au luat premiu 3. Au fost premii in bani , plus in produse. Si toti concurentii au primit cate 100 dolari pt materia prima ce au folosit-o. Ca nu ia costat atat, nu a contat , nimeni nu le-a cerut bon de casa.
Studentii mei din Jeoju au luat premiul 3 si 1. Felicitari tuturor!
In afara de concurs au fost si ...mini concursuri pe scena. Unde Iulian a castigat la intrebari , iar Madalina la ....guitzat! asa ca au plecat si cu 5 kg de cartofi dulci si cateva pungi cu arahide. Apoi a fost concursul de interpretare muzica usoara pt. coreeni si straini(care s-a tinut din nefericire a doua zi si nu am participat).
Frumos organizat. Si buna idee . Ca in afara de prezenatrea cu vanzare a produselor sa organizeze si alte activitati. Am vazut ca primeau un buletin copii si batranii ce veneau acolo, cu rubrici pt anumite activitati. Participau la ele(ex:sa faca un zmeu, evantai, sa dea sa pape la animalutele ce erau in mini ferma de acolo....etc)primeau o stampila pt fiecare rubrica si pe baza buletinului acela primeau 1 kg . de orez. Multa lume cumpara si produse, erau mai ieftine, iar pt cele ce aveau vreo 10-20 kg. le trimiteau acasa la cumparator.
Din nefericire a inceput ploaia si nu am putut participa la alte activitati.
Dar am facut comparatia cu festivalul de la Fancel. Unde nu s-a inghesuit sa participe aproape nimeni la cele cateva concursuri organizate. Si unde din nefericire nu exista nimic organizat pt strainii ce locuiesc acolo, in Mures si pe valea Gurghiului. Ca am auzit ca erau, din Japonia, Italia...ar fi fost interesant sa-i vad facand un botz de mamaliga!!! Aici toti au fost incurajati sa vina imbracati in costumele nationale, acolo mi s-a dat de inteles ca nu ar fi o idee buna sa ma imbrac in cel coreean.(!!! de ce oare???) Multa lume aici, copii si batranii aveau partea lor de activitati la care participau pt placerea lor si...1 kg de orez! Strainii aveau si ei partea lor de participari, la gatit , muzica , concursuri pe scena (care aveau f. mare participare mixta si castiga care ajungeau primii sus). Nu erau numai pt straini , restul erau pt oricine avea curajul sa participe.
Partea buna este ca au fost diplomati veniti care au gustat produsele, le-au placut , si companii din tarile respective au incheiat contracte cu cei de acolo. Deci se merita nu?
A fost o zi plina de evenimente, eu am degustat o gramada de preparate(unul a fost atat de iute de mi-au dat lacrimile si mi-a luat gura foc ). Nu prea am avut timp sa particip si la celelalte activitati . Dar a fost reconfortant, am mai scapat de stresul orasului , si ...am orez pt o juma de luna cadou primit acolo.
Pe cand si acasa festivaluri unde sa nu fie numai muzica pe scena , mici si bere , dar unde sa poata fi antrenati si cei veniti acolo , ca oricum iti faci masina opturi pana ajungi pe platou. Pacat !!!

Un comentariu:

  1. La noi in romania se fac concutsuri doar ca trebuie justificati niste bani ,care au ajuns in buzunarele uni primar sau cine stie a cui ,mai avem multe de invatat de la alte popoare ,din jurul nostru,aici daca nu este pusa in joc o masina ,o casa ,etc...nu are rost sa participi,doar asa de dragul competitiei.Offfff.offff

    RăspundețiȘtergere