duminică, 20 noiembrie 2011

Oare unde gresesc?

Stau si ma gandesc ca din prea multa dorinta de a face bine pot gresi. Exemple imi da viata . Am aici pe acoperis 3 pisicute pe care mamica lor le-a lasat sa infrunte viata. Le-am adoptat , in sensul ca le dadeam sa manince cand veneau la geam. Dar uite ca au trecut zilele calde de toamna si soarele e cu dinti. Intr- o zi vad numai o pisicuta la geam. Hmmm...or veni mai tarziu ma gandesc, dar au trecut zile si tot una era, tremurand singura pe terasa plina de apa ploii.
Ce ar fi sa o duc acasa zic eu? Dar nu sta sa o prind , fuge de rupe si se ascumnde in streasina de pe acoperis.Si totusi acum 3 zile am atras-o in casa cu pestele din cutia de papa pt pisici. Am inchis usa si...prinde-o de poti ca e sub dulap. Scuipa, sasaie, se ascunde , zgarie, musca...apoi a scancit de nu am dormit toata noaptea. Desi am zis ca o dau afara , gata cu mila zic . Deschid usa, dar nu vrea sa iasa..sta dupa frigider, prin cratitile de sub chiuveta, dar usa nu a atras-o desi era larg deschisa. Of ! te mai las o noapte zic, si cand auzeam ce vreme cainoasa e afara...m-am inmuiat.  Pun castronul cu papa, dupa ezitari si cand e singura papa tot. E cald in casa(afara sunt minus ceva grade si bate un vant taios).
Oare am gresit dorindu-i binele? Sa fie la caldura, sa aiba de papa, sa nu fie singura ...
Se intampla si cu oamenii. De ce doresti sa-i ajuti, cu un sfat sau practic, sa le fie bine, de aceea parca se incranceneaza si resping tot.  Si iar ma gandesc ca poate ajutorul meu nu este binevent pt ca???? Pt ca ceea ce doresc eu nu e si dorinta lor. Am vrut ca fata sa lucreze ceva usor, am platit scoala, si parea ca e si dorinta ei. Dar , nu a lucrat cateva luni si vrea altceva...vreau sa o ajut sa avanseze mai repede, sa nu mai fie ucenica iar si iar in ceva nou, ...vreau doar eu, ca ea trebuie sa se dea cu capul de toate pragurile pt ca nu accepta ajutor!! Se plange ca e greu, ca o injura toti ca e cea mai noua, ca....si ca....
Si ma gandesc ca sunt oameni ce nu trebuie ajutati. Si pisici ce trebuie lasate in frig singure si flaminde.
Si totusi !!! Rabdarea se pare ca e una din calitatile ce trebuie sa o ai daca vrei sa ajuti. Rabdare si credinta ca gestul tau va fi inteles ca atare intr-o zi.
Pisicuta acum nu mai sta ascunsa sub mobila...desi inca nu pot sa o tin in brate. Se plimba, putin cate putin si accepta sa fim in preajma fara sa sasaie sau scuipe.
Si se pare ca si fata mea incepe sa inteleaga ca e greu sa invingi de unul singur si sa aprecieze ajutorul si sfaturile.
Ea este pisi...

2 comentarii:

  1. Offff,cata dreptate ai ,sunt oameni si animale care trebuie lasate singure ,fara sa le acorzi ajutorul,as vrea si eu ca sa fie intelese gesturile de ajutor si sprijin sa fie intelese ,dar dumnezeu mai intelege lumea asta ,parca totul este cu susul in jos.offfff,offfff,offff.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pisicuta se va adapta, probabil un om ia facut mult rau si din cauza asta este asa ''salbatica''.

    RăspundețiȘtergere