marți, 6 martie 2012

Telefonul

In acest secol in care telefonia si netul dau roata lumii, cu butoane sau fara , o lume in care toti schimba telefonul mai ceva ca ciorapii, suntem singuri.Cat de singur poate fi un om? Ne nastem singuri si murim singuri. Dar intre? adica viata atat cat este, e tot singuratate?
Ne inconjuram de oameni, de familie in primul rand , familii care devin din ce in ce mai mici, putini sunt cei ce au frati , surori. Nu stim ce inseamna a imparti, a avea grija de cineva, a iubi cu dragoste de frate. Apoi trecem la colegi de clasa, prieteni, iubiti, amanti , colegi de servici, dusmani,etc.
Multi dintre noi am plecat peste hotare din n" motive. Si tocmai de accea nu se prea pot compara cazurile asa...la general da. Suntem departe de familie, de frati , si de ceilalti . Traim intr-o lume noua, oricum o dam si o intoarcem vom fi tot straini printre straini. Poate vom gasi iubire, apreciere, prietenie si printre staini (de tara ma refer).Si totusi tanjim dupa cei de acasa. Sunt pentru noi un sprijim moral imens, cei de ...acasa.
Un telefon ca el , fratele , sau ea, sora au nevoie de bani. Tu , cel care esti in tara "minunilor" si curge numa lapte si miere TREBUIE sa dai. Trist este ca nu te intreaba nimeni daca poti, daca ai, daca te descurci.  Si  mai trist este ca NIMENI nu te suna sa te intrebe de sanatate, daca mai poti  , daca mai existi pur si simplu. Un simplu telefon DOAR pt ati spune ca ii ie dor de tine, te poarta in suflet. NU.....e scump telefonul, de.. zona a patra la tarif.
Trimiti banii , poate te suna sa-ti confirme ca au ajuns, poate nu. Si apoi telefonul tace. Pana la durere tace. Pana au poate iar nevoie de bani si atunci se gasesc cativa centi pt un apel.
Ai sufletul greu de intrebari, de probleme, de bucurii. Si totusi esti singur.Cui sa spui?Celor ce gandesc altfel pt ca au alta cultura? Celor de acasa care tac? Si te revolti, pui mana si bei o bere, doua, trei , sa uiti ca cei dragi te considera doar sac cu bani.Ce as putea eu spune unui astfel de suflet? Povata, sfat?Cand inima doare de tradare, caci asa se simte. Suflet pustiu, trist si SINGUR.
Suna telefonul in miez de noapte.- Alo , spun eu.
-Ce faci se aude vocea mamei.
Imediat o intreb ce s-a intamplat.
Nimic spune , am sunat sa vad ce faci. Apoi tata mi-a urat la multi ani de ziua femeii.Ce eu nu-mi permit sa te sun macar de cateva ori pe an ma intreaba tata.
Ba da cum sa nu ...
Ce bine ar fi daca ar gandi si altii la fel!
Hmmmm....m-am intristat ca nu pot sa alin un astfel de suflet. Ce nu asteapta decat un telefon care sa spuna: alo, ce faci? esti bine? mi-e dor de tine, te iubesc sora !!!

2 comentarii:

  1. Sufletul imi ofteaza cand am citit cele scrise de tine,este foarte adevarat ceea ce spui tu ,dar cred ca tot asa de trist este cand cei dragi ,sunt in aceeasi tara ,aproape de tine ,prieteni care odata ai facut totul pt. ei si acum te privesc cu indiferenta si atunci cand au ocazia iti fac in ciuda,este trist si dureros .Pupicei draga mea.

    RăspundețiȘtergere
  2. 1876-7 martie.
    In SUA, inventatorul Alexander Graham Bell, obtine patentul pentru telefonul...Ce ne-am fi facut Bell?...Trimiteam porumbei voiajori.
    Afiseaza pe blog cand faci emisiune radio,sa mai aflam si noi,ce ma e la al doilea tau acasa.

    RăspundețiȘtergere