vineri, 18 iunie 2010

Oare...2

Va incepe maine scoala...si cum alte posibilitati de a ajunge la timp dimineata nu am, va trebui sa iau trenul de seara. Am pregatit bagajul, 2-3 borcane cu zacusca si gem, o bucatica de muschi afumat adus de la bunica din pod, si desigur caietele in care aveam toate lectiile anului intai , in doua plase de carpa facute de mama din ceva material ramas de la draperii.. .Of si ce frig este afara! E doar iarna...Mi-am luat bagajelul , am plecat zgribulita spre gara, noroc ca nu e departe... Ma urc in bou-vagon , pun plasa una la geam si celalata langa mine.Asa sa le am sub nas. Ma ghemuiesc pe bancheta si ...ma uit cum trec pomii pe langa mine, aia fara sot. Pe la Neptun se urca un batranel , cu o geaca jepelita de fas, da ochii roata , vine si se aseaza in fata mea. Ne salutam, eu cu gandul la bunicul meu, oare ce o face acum?, el ...cu d-zeu stie ce gand. Taca - taca...trecul se taraie ca melcul din halta in halta. Atipesc...Uuuuuu!!! zgaltaitala si stop. Eforie. Mai am pana la Constanta zic. Pun mana si...aoleu nu mai e sacosa langa mine. Vad pe batranel coborand rapid, alerg la usa, el deja era la coltul garii si trenul fluiera...MORR!!! cum sa cobor din tren? e ultimul in seara aceea, si maine la scoala...si unde naiba sa il gasesc pe mosulica? Ma intorc inapoi plina de nervi, si realizez ca a luat sacosa cu caietele mele. Am ramas cu gemul...ha...ha...ala de foame... Ce ma fac fara ele? carti nu ne-au dat la scoala si toata materia anului intai era acolo....am inceput sa plang , as fi urlat daca nu mi-ar fi fost jena. Si l-as fi blestemat pe mos sa manance rabdari prajite si sa devina un Eistain. Doamne ! ce ma fac? Caci aveam o profa de intreba la ore din materia ce a predat-o in prima ei lectie de acu un an...In sfarsit am coborat din tren cu sufletul amar si neagra de suparare.
Am luat tranvaiul si compostez biletul abia cumparat. Stateam amarata spanzurata de bara tinand strans sacosa ce mi-a ramas. Si aud:"biletele la control, va rog". Ii dau biletul, se uita la el si ..."amenda 50 de lei " spune tipa. De ce? Pai nu e biletul asta. Ba da este ala. Nu ca asta are 2 gauri , in loc de trei. Nu imi venea sa cred. Cum se poate? Am inceput sa transpir, bani nu aveam , tipa ma tinea de mana sa nu fug ca ultimul borfas....toata lumea se uita la mine.
E incredibil. Mi-a fost furat bagajul, tipa vrea sa ma duca la politie desi am compostat biletul, OARE? Asta e dreptate? Pana la urma mi-a dat drumul dupa ce mi-a rupt toate cele 5 bilete ce ramasesera intregi, dar trecuse demult statia mea. Mergeam plangand pe strada si ma intrebam a cata oara...Oare...proverbul cu "nici o belea nu vine singura" o fi adevarat? Ei uite ca da.
Am ajuns intr-un tarziu la internat, plansa, fara caiete, fara biletele pt o luna, si cu intrebarea...Oare ce pacate oi fi facut? Ca incep anul cum nu se poate mai bine....

Un comentariu: